woensdag 22 augustus 2012

Mijn veertiende lening gaat naar Juana Del Carmen

Nadat ik het grootste deel van de terugbetalingen voor deze maand binnen had, stond mijn saldo net over de $25. En dat was mooi, want toen kon ik weer gaan zoeken naar een nieuwe lening. Ik wilde graag een lening waar ik ongeveer het laatste steentje aan kon bijdragen, en ik wilde ook graag een lening die bijna over de datum ging. Het voelt goed als je een lening die over de datum dreigt te gaan net kunt redden, dus dat wilde ik graag een keertje.

En ik vond Juana, wiens lening nog $75 nodig had en nog maar 5 uur te gaan had. Na het bijdragen van mijn $25 waren er al snel twee anderen die ook nog $25 bijlegden, en toen was de lening gefinancierd. Mooi!

Dus, wie is Juana? Dit is Juana:


Juana bij haar marktkraampje

 Juana is 39 jaar oud en een alleenstaande moeder van een kind. Ze woont in het centrum van de stad San Pedro Sula in Honduras.


Juana heeft haar bedrijfje veertien jaar geleden opgericht. Ze verkoopt spullen zoals kleding, schoenen, sneakers en sandalen vanuit een marktkraampje op de lokale markt. Klanten kennen haar kraampje intussen. Juana heeft al eerder leningen gekregen en is heel blij dat haar zaak daardoor winstgevend is. Ze weet dat het belangrijk is om in haar bedrijf te investeren.

Juana vraagt nu om een lening van 15.000 lempira's (ongeveer 800 dollar) zodat ze kan investeren in de aankoop van handelswaar zoals kleding voor kinderen en volwassenen, en schoenen. Ze hoopt door deze investering haar klanten een betere service en bredere keus te kunnen bieden, en daardoor meer te kunnen verdienen. Hierdoor kan ze voor haar familie zorgen.

De lening wordt verstrekt door microfinancieringsinstituut ODEF, een seculiere organisatie die leningen verstrekt aan plattelandsvrouwen en arme stedelijke vrouwen in Honduras. Daarnaast verzorgt deze organisatie ook medische hulp en screeningen op borstkanker. Juana zal elke maand een bedrag aflossen vanaf oktober aanstaande t/m september volgend jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.