maandag 29 oktober 2012

Mijn zeventiende lening gaat naar Javier uit Bolivia

De afgelopen maanden werkte ik meer uren en verdiende meer geld dan wat ik oorspronkelijk gepland had. Wat ik over heb, gaat naar de spaarrekening. Maar ik had me nu ook voorgenomen om wat meer geld in Kiva te steken. Dus deed ik nog twee leningen deze maand. Dit was de eerste, en ik werd vooral aangetrokken door de prachtige foto:

Javier uit Bolivia verkoopt onder andere chili pepers en andere kruiden
Meneer Javier is 46 jaar oud, getrouwd en heeft drie kinderen (20, 17 en 12 jaar oud). In zijn winkel in het El Tejar district in La Paz (Bolivia) verkoopt hij allerlei producten die mensen vaak nodig hebben, maar ook verkoopt hij kruiden en specerijen.


Dit is zijn 10e lening via Emprender. Hij zal het geld gebruiken om een industriele kruidenvermaler te kopen om de chilipepers en komijn mee te kunnen verwerken. Met de opbrengst van deze investering zal hij proberen meer producten te kopen, zijn doel is om zijn assortiment uit te breiden zodat hij zijn clientele veel te bieden heeft, zodat hij meer winst kan maken.

De lening is voor $1000 en loopt gedurende 12 maanden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.