dinsdag 19 februari 2013

Mijn 25e lening gaat naar Satta uit Liberia

Een paar weken geleden had ik het al over Musu, maar in diezelfde periode leende ik ook $25 aan Satta uit Liberia, en hier is ze dan:

Satta heeft dezelfde lach als een collega van me, dat nam me meteen voor haar in...
Satta is 33 jaar oud en woont in Margibi County. Ze is getrouwd en heeft vijf kinderen die 1 maand tot 12 jaar oud zijn. De kinderen wonen allemaal nog thuis, en de oudste vier gaan naar school. Satta zelf was niet in staat om naar school te gaan, maar ze is toch goed in het beheren van haar bedrijfje. Haar man is zakenman. Sinds drie jaar verkoopt Satta gebruikte kleding op de lokale markt en de zaken gaan goed. Ze verkoopt elke dag en is per dag 12 uur bezig met haar bedrijf. Ze begon dit bedrijf met wat geld dat ze van haar man kreeg. Ze vraagt de lening eigenlijk voor haar moeder, en hoopt om daarmee meer tweedehands kleding te kunnen kopen voor haar bedrijfje.

Satta kreeg van BRAC Liberia een lening van $175 en zal deze hopelijk in de komende tien maanden geleidelijk terug betalen. Ik wens haar veel succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.