zondag 2 maart 2014

Mijn 38e lening ging naar de La Industria El Rodeo group

In oktober ging mijn 38e lening naar een groep leners in Guatemala: de La Industria El Rodeo groep. Ik weet niet precies wat die naam betekent, maar hij wordt helaas ook niet vertaald. Misschien wonen ze vlakbij een plek waar een rodeo gehouden wordt, of misschien houden ze erg van de rodeo?


Een van de groepsleden is Alma Delia die 39 jaar oud is en een alleenstaande moeder is van 3 kinderen. Ze heeft zelf haar middelbare school (secondary education) afgerond, en op dit moment gaan haar kinderen allemaal naar school. Alma heeft een winkeltje in de plaatselijke school. Ze is hiermee begonnen toen ze een lening kreeg, ze heeft inmiddels acht jaar ervaring.

Alma organiseert deze groep en vraagt om een lening zodat ze haar winkeltje kan bevoorraden met grotere voorraden aan eten en drinken. Ze hoopt dat ze in de toekomst haar eigen winkeltje kan beginnen (ik neem aan dat ze bedoelen: niet meer een gehuurde lokatie in de school, maar op een eigen plek).

De groep van zes leden kreeg een lening van $1775 en zal deze in een jaar tijd terugbetalen, beetje bij beetje. Inmiddels zijn ze met de terugbetalingen al een aardig eindje op weg, maar daarover later meer. Ik hoop dat de lening hen helpt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.