woensdag 12 maart 2014

Mijn 41e lening ging naar Sari

Na mijn terugbetalingen in december had ik weer $25 om uit te lenen en ik koos voor Sari uit Palestina.


Sari is 25 jaar oud en woont in Gaza. Hij verkoopt tweedehands koelkasten. In 2006 begon hij met zijn kleine werkplaats en hij heeft sindsdien veel ervaring opgedaan. Dit bedrijf is zijn enige bron van inkomsten.

Sari is tevreden met het inkomen uit zijn bedrijf, maar hij heeft deze jeugdlening nodig om zijn winkel te decoreren. Dit zal het aantal klanten vergroten en daarmee zijn inkomen verhogen, wat hem zal helpen om zijn financiƫle toekomst te verbeteren.


Hij is dankbaar aan degenen die hem helpen met deze lening, zodat hij meer succes kan hebben met zijn bedrijf.

Sari kreeg een lening van $1500 van de microfinancieringsinstelling Ryada. Hij zal in drie jaar tijd elke maand een klein beetje terugbetalen.

Ik vond het opmerkelijk dat er in Palestina blijkbaar een handel bestaat in tweedehands koelkasten (in Nederland niet, toch?) en dat koelkaststickers daar blijkbaar een belangrijk "ding" zijn, gezien de koelkasten op de foto die allemaal beplakt zijn met zeer vrolijke plaatjes.

Daarnaast begrijp ik dat er speciale jeugdleningen zijn voor jongeren die hun eigen bedrijf willen opstarten. De werkeloosheid onder jongeren is hoog in Palestina, en het is voor jongeren ook moeilijk om te kwalificeren voor een lening. De MFI Ryada probeert aan dat laatste iets te veranderen. En ik doe een heel klein beetje mee, met deze lening.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.