zaterdag 22 februari 2014

Mijn 35e lening ging naar de Atheer Group

In augustus leende ik $25 uit aan de Atheer Group uit Libanon. Dankzij een anonieme donor werd dit bedrag verdubbeld, dat wil zeggen dat een anonieme donor ook $25 uitleende aan deze groep. Dat gebeurt af en toe op Kiva (dan staat er een speciaal tekentje bij de lening, zie hier beneden)


Ik vond de leners sowieso al leuk, en dit x2 tekentje haalde mij helemaal over aan hen te lenen. 


De Atheer group uit Libanon heeft vier leden. Deze vier leden kennen elkaar omdat ze buren en vrienden zijn. De persoon in het grijze t-shirt is Oumayya, een 45-jarige moeder van vier kinderen.

Oumayya heeft al zeven jaar een winkel aan huis (misschien de winkel van op de foto?). Ze is een harde werker met een goede reputatie. Ze probeert er altijd voor te zorgen dat haar winkel "verse" voorraad heeft om te zorgen dat haar klanten tevreden zijn en terugkomen om de nieuwe collectie te bekijken.

Ze heeft een lening aangevraagd om nieuwe producten te kopen zodat haar bedrijf gevarieerde en vernieuwde producten kan bieden. Ze is van plan om, als ze genoeg geld bij elkaar heeft, een nieuw winkeltje te open voor ballonnen en bloemen.

De andere leden van deze groep zijn Zeina (staand met het blauwe shirt), Juliet (roze shirt) en Ibtissam (lichtblauwe shirt).

De groep kreeg een lening van $4800 (best veel) en zal deze in twaalf gelijke porties terugbetalen. Ik kan alvast zeggen dat de terugbetalingen tot nu toe heel goed gaan, ik hoop dat dit ook zo blijft. En natuurlijk hoop ik dat ze allevier profiteren van deze lening. We zullen zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.